tirsdag den 13. august 2013

Ginger Ale med bid!

Som du nok har bemærket har bloggen her holdt lidt sommerferie - lige som mig. Jeg har brugt tiden på at lade batterierne op, rydde ud og lægge planer for efteråret, som bl.a. står i specialeskrivningens tegn. Jeg har også planlagt nogle forskellige projekter, men mere om dem i senere indlæg.

Men nu til det vigtige: Ginger Ale. Jeg er (som tidligere nævnt), RET begejstret for ingefær. Jeg kan godt lide at der er lidt bid i smagen, at man kan mærke at ingefæren giver varme i halsen. Desværre er mange af de færdige Ginger Ales ret kedelige, og de der smager godt koster mere end jeg har lyst til at betale i længden. Så må man jo lave sin egen - og det er tilmed ret nemt.



Ingredienser:

  • 1,5 l koldt vand
  • 200 g revet ingefær
  • saft af 2-3 citroner 
  • 2-3 dl rørsukker
  • 2-3 dl appelsinjuice (uden kød)


Hæld det kolde vand i en gryde og put den revede ingefær i vandet (du behøver ikke skrælle ingefæren først, men sørg for at vaske og rense den). Lad det koge op og herefter simre i 20 minutters tid.
Herefter skal blandingen trække i 30-60 minutter (jo længere det trækker, des stærkere bliver det).
Herefter smages drikken til med sukker, citron og juice.

Sukkeret tager 'toppen' af varmen fra ingefæren, mens citronen og juicen giver en god, syrlig balance. Man kan også bruge limesaft.

Serveres kold og gerne med isterninger.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar