torsdag den 7. juni 2012

Modellering - Den lille bredmundede frø


Hr. Hollensen holdt fødselsdag for familien forleden, og i den forbindelse skulle der være en kage (...han er heldigvis let at overtale). 
I Wiltons Yearbook for 2012 havde jeg set et billede af en kage, som skulle forestille en lille sø og miljøet omkring. Da Hr. Hollensen er ret begejstret for frøer og fordi vi netop havde set nogle smukke åkander i Holland, var temaet for kagen ret nemt at bestemme.

Første forsøg med åkande

Jeg har prøvet at lave blomster før, men dette var første gang jeg prøvede noget som ikke skulle være "næsten fladt". Jeg synes det er meget besværligt at skabe liv i de forskellige blade, og jeg har også problemer med at finde gode måder at tørre bladende på, så de får den rigtige vinkel.

Jeg endte dog med at blive ret godt tilfreds med åkanderne.

Den lille bredmundende frø klædt på til fest

Frøne her blev lidt mindre sjov end jeg havde håbet på, til gengæld lærte jeg meget om hvordan man former forskellige figurer. Jeg arbejdede meget med at tænke i "grundformer", altså i kugler, flade cirkler og pølser. Ved at kombinerer disse former kan man skabe rigtig mange forskellige figurer. 

Det er bestemt ikke sidste gang jeg modellerer en topfigur til en kage, det er nemlig rigtig skægt at få lov til at slippe fantasien løs!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar